Печать Печать

DARBUOTOJŲ NUOMONĖS APIE NAUJĄ DARBUOTOJŲ PERVEŽIMO IR APMOKĖJIMO TVARKĄ

Pagal mūsų turimus duomenis, iki kovo 31 d. į IAE vadovybę raštu kreipėsi apie 500 darbuotojų su prašymu palikti galiojančią atominės pamaininio personalo pervežimo tvarką.

Šie pervežimai organizuojami pagal galiojančius LR teisės aktus (Transporto Kodeksą, Keleivių pervežimo taisykles ir kt.).

Darbuotojai taip pat reikalauja panaikinti vienašališkai patvirtintą ir ypatingai nepatogų visiems darbuotojams Aprašą, pagal kurį pervežimas apmokamas avansu, išskaitos iš darabuotojo darbo užmokesčio būdu, ir be kompensacijos galimybės tais atvejais, kai darbuotojas negali pasinaudoti autobuso reisu.

Žemiau pateikiame nuasmenintus IAE darbuotojų kreipimusis/komentarus profsąjungai, kuriuose išreiškiama nuomonė apie nesutikimą su nauja autobusų reisų organizavimo bei apmokėjimo tvarka.

„Laba diena!

Labai Jums ačiū, kad jus (profsąjungos – autoriaus past.) ginate IAE darbuotojų interesus darbuotojų pervežimo klausimu. Žmonių, važiuojančių šiais autobusais, nuomonė administracijos nedomina. O paskui anketose mūsų klausia, kaip mes jaučiames šioje įmonėje. Ir labai nepatenkinti, kad darbuotojai atsako neigiamai. Aš manau, kad išreiškiu daugumos važiuojančių autobusais ir net savo transportu važiuojančių žmonių nuomonę, kad galiojanti schema, už kiekvieną kelionę mokant vairuotojui, visus tenkina. Aš dirbu nuotoliniu būdu, bet 4 kartus per mėnesį man reikia atvažiuoti į atominę. Pagal naują schemą už 4 važiavimus balandžio mėn. aš turiu sumokėti kaip už 20. Kodėl?

Dar kartą labai Jums ačiū“

„Labas rytas!

Mes irgi manome, kad tai yra tiesiog piktinančios sąlygos. Sudaro tokias sąlygas, kurios yra nepriimtinos darbuotojams, o paskui bus pasakyta, kad mes gi jums suteikėme galimybę, o jus atsisakėte.

Juk yra elektroninių bilietų sistema (pvz., papildymai), ir paprasčiausiai galima gi atspausdinti bilietus… Yra daug variantų, bet kažkodėl jie nebuvo aptariami su personalu. Ir iš viso nepaliko pasirinkimo galimybės. O jeigu man reikia tik keliom dienom, kodėl turiu mokėti už visą mėnesį? O jei pas mane sugedo mašina ir man kelias dienas reikalingas autobusas? Ne visų darbuotojų atlyginimai leidžia šiaip sau apmokėti autobuso „laukimo“ režimą. Tik todėl, kad aš „galbūt“ pasinaudosiu transporto paslauga.

Tai yra akivaizdus pasitičiojimas iš įmonės darbuotojų.. Nekantriai laukiu anketavimo su jų mėgstamu klausimu: įvertinkite įmonės vadovybės rūpinimąsi darbuotojais…“

„Laba diena!

Balandžio mėn., turbūt ir gegužės mėn, bus pratęstas karantinas, o tai reiškia, kad dirbsim nuotoliniu būdu.

Be to, pagal šią tvarką, esant būtinybei važiuoti 1-2 kartus per mėnesį (jei sugedo mašina, susirgo bendradarbis ir t.t.), tai bus neįmanoma padaryti net už 1 eurą, į autobusą ruošiasi leisti tik pagal sąrašą ir tik į nurodytą reisą. O jei pavėlavai į savo reisą, tai į kitą neįleis, nepaisant pilnai apmokėto mėnesio.

Vairuotojai, visiškai pašaliniai žmonės, žinos važiuojančių žmonių asmens duomenis: vardą, pavardę, asmens numerį įmonėje. Kaip čia laikomasi Įstatymo dėl asmens duomenų tvarkymo?

Kodėl negalima grąžinti senos tvarkos – nuolatinių bilietų ir vienkartinių bilietų pervežėjo buveinėje pardavimas?

Ačiū už Jūsų darbą“

„Laba diena.

  1. Įmonei reikia ir vadovybė yra suinteresuota, kad darbuotojai laiku atvyktų į savo darbo vietą.
  2. Įmonė yra nutolusi nuo gyvenviečių, kuriuose yra daug gyentojų (pakanka etatinio tvarkaraščio užpildymui).

Šie duomenys yra bendri kiekvienai įmonei. O kas liečia konkrečiai mūsų įmonę:

  1. Įmonė yra miesto formuojanti (bent jau buvo tokia);
  2. Įmonė nutolusi nuo Visagino miesto apie 10 km;
  3. Daug darbuotojų (be to, dauguma jų yra unikalūs specialistai, kaip tvirtina mūsų vadovybė) gyvena Visagino mieste.
  4. Dauguma uniklalių specialistų negali ar nenori (pergyvena dėl saugaus ekploatavimo nutraukimo) keisti darbo vietos (kuo vadovybė ir naudojasi).

Tokioje situacijoje įmonės vadovybė TURI organizuoti personalo pervežimą į darbą / iš darbo nemokamai, t.y. apmokėti iš nuosavų lėšų. Arba rasti darbuotojus iš artimesnių gyvenamųjų vietovių.

Ačiū.“

„Labas vakaras!

Įmonės darbuotiai dėkingi profsąjungoms už rūpestį šiuo sunkiu metu.

Per visą karantino laikotarpį važiavau į darbą su autobusu ir apie esamą padėtį galiu spręsti ne iš žmonių pasakojimų.

Labai apmaudu, kad įmonė, tvirtinant Darbuotojų pervežimo į darbą ir iš darbo organizavimo ir apmokėjimo tvarkos aprašą pasirūpino apie bet ką, tik ne apie savo darbuotojus, kurie tik dėl savo atsakingo požiūrio į darbą buvo taip nesąžiningai nubausti.

Apmokėjimas avansu (į priekį) už visą mėnesį dabar, karantino metu, kai kai kurie darbuotojai važiuoja į darbą tik kelis kartus per savaitę, neatlaiko jokios kritikos.

Amokėjimas mėnesio pabaigoje ir tik už tas dienas, kai žmogus pasinaudojo autobusu, neiššauktų tiek audringų diskusijų ir pasipiktinimo, kaip dabar.

Nepaisant ažiotažo ir neigiamos darbuotojų reakcijos, aprašą patvirtino, net nepalikdami laiko situacijos įvertinimui.

Darbuotojai jaučiasi esą tik situacijos įkaitai.“

Savo ruožtu norėčiau visų pirmą padėkoti IAE darbuotojams už Jūsų aktyvią poziciją sprendžiant transporto klausimą. Profsąjungoms lengviau principingai ginti žmonių interesus, kai yra darbuotojų palaikymas.

Profsąjungos visiškai žmonių pusėje. Bet koks dokumentas, liečiantis darbuotojų sąlygas, visų pirma turi būti patogus būtent darbuotojui. Gaila, kad mūsų laikais vis dažniau tenka susidurti su situacijomis, kai „ne taisyklės žmonėms“, bet „ žmonės taisyklėms“.

Iš savo pusės profsąjungos ir toliau daro visus būtinus oficialius žingsnius tam, kad IAE vadovybė pagaliau išgirstų ir savo darbuotojus, ir profsąjungas.

Taip pat manome, kad IAE vadovybė turi nedelsiant informuoti apie gautus darbuotojų prašymus ir valdybą, ir Enregetikos ministeriją.

Kol žmonės patys to nepadarė. Dar ne per vėlai parodyti išmintį, taip pat parodyti darbuotojams, kad vadovybei nėra svetimos jų problemos.

Pagarbiai,

Jungtinės profesinių sąjungų atstovybės pirmininkė Ilona Nekrošienė

Запись опубликована в рубрике Новости НП. Добавьте в закладки постоянную ссылку.

Комментарии запрещены.